lauantai 24. marraskuuta 2018

Teneriffa 11.-18.11.2018, kotimatka

Osa 7

Sunnuntaiaamuna herätyskello soi klo 3 Teneriffan aikaa. Klo 5 oli lähtö hotellin aulasta lentokentälle. Klo 8 lähti Norwegianin lentokone.
Aurinko nousi, kun selvisimme sisään koneeseen.
Lentomatka oli taas hyvin pitkä, mutta nyt oli valoisaa ja sai myös seurata koneen ikkunasta, mitä alapuolella näkyi.
Vihdoin pääsimme Helsinkiin ja aurinko laski, koneen rullatessa kentälle oli pimeää. Helsingissä kello oli jo 16.15.
Siihen, että selvisimme terminaaliin, meni vielä tunti, koska poistuimme avustettuina koneesta viimeisenä.

Olimme ennakoineet sen, että olemme väsyneitä. Meillä oli lentokentältä varattuna hotellihuone GLO-hotellista.
Terminaali kakkosesta olikin lyhyt matka hotelliin. Jos olisi lähtenyt heti kotimatkalle, se olisi ollut aika rankkaa junalla vaihtoineen, kun ottaa huomioon, että olimme heränneet kesken uniemme.
GLO-hotellin invahuone oli asiallinen. Invavessa löytyi, korotettu vessanpytty tukikahvoineen. Mutta tämä "invavessa" ei ehkä kaikilla ihan toimi, koska pytty oli nurkassa ja iso lavuaari edessä. Minulla tämä toimi, koska siirryn sivusuunnassa vessanpytylle, mutta jos pytyllä kävijää pitää nostaa edestä, ei tämä toimi.
Lentokentän Alepasta haettiin iltapalaa. Ja ei kun nukkumaan. Aamulla tuli ongelma, koska sänky oli matala ja pehmeä, en tahtonut päästä siitä pyörätuoliin. Pienen kikkailun jälkeen kuitenkin pääsin.
Huone oli jossain kellarissa parkkitasolla ja ikkunaa siinä ei ollut, mikä vähän ahdisti.
Asiallinen aamupala sisältyi huoneen hintaan ja se tarjottiin viereisessä ruokapaikassa.

Sitten junaseisaketta kohti. Hätäpäitemme menimme lähijunaan, joka kiersi kaikki mahdolliset asemat, mutta ei Tikkurilaa, jonne olimme menossa. Päädyimme Helsingin päärautatieasemalle, onneksi olimme ajoissa ja ehdimme Pendoliinoon, johon meillä oli liput ja johon meidän piti mennä vasta Tikkurilassa. Loppu kotimatka sujuikin sitten hyvin. Kiva oli taas olla kotona.