perjantai 9. marraskuuta 2018

vessapaperirulla

Minussa on asuu pieni askartelija. Se herää eloon silloin tällöin. Olen tallentanut tietokoneeni työpöydälle kansioon netistä ideoita, joita olen ajatellut joskus sitten toteuttaa. Siis sitten joskus, kun...
Tänään googlettelin hakusanalla vessapaperirulla askartelu ja voi, mitä ihanuuksia löysin. En viitsi tähän kopioida näitä, koska ne ovat jonkun omaisuutta.

Kun olin lapsi, vessapaperirullat kerättiin aina talteen ja niistä askarreltiin vaikka mitä. Punaista kreppipaperia ja syntyi tonttu jne. Onkohan tänä päivänä enää punaista kreppipaperia? joo, on, google kertoi, että sitä vielä on olemassa.

Nykyhitti on leikata rullasta pikkupätkiä ja liimata näitä yhteen. Näin saadaan kukkakuvioo ja näitä kun liimataan ja spray-maalataan on lopputulos upeaa upeampi.

Olen myös nähnyt komeita PÖLLÖJÄ,  jotka on askarreltu vessapaperirullasta. Ensin painetaan pää kasaan, jotta saadaan pöllölle korvat. 

Ei nykylapsia ole opetettu keräämään vanhoja vessapaperirullia. Minun lapsuudessani vanhat käärepaperit (elintarvikkeiden ympäriltä) kerättiin ja käytettiin piirustuspaperina. Tyhjät tulitikkuaskit käytettiin askartelussa. Sanomalehtien sarjakuvat väritettiin, kuten värityskirjat konsanaan. 

Mutta seuraava askarteluni joulukorttien jälkeen on joku vessapaperirulla juttu. Aika näyttää koska ja millainen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti